5.1.2014

20 + 14 = 2014



Hoi!
Tulin pitkästä aikaa päivittelemään kuulumisia. Lähinnä ihan vaan siksi, että en ole pariin kuukauteen saanut unta ennen kolmea yöllä, joten mitäs tässä muutakaan tekisi.
Olen nyt maanataihin asti joululomalla, enkä ole oikeastaan tässä kummempia puuhaillut. Joka päivä on tullut käytyä mutsin luona, ollaan katottu sata leffaa ja muutamaa kaveriakin on nähty. Tällaista sen loman varmaan kuuluukin olla, mutta oli vaikea siirtyä tähän olotilaan, koska koko syksy tuli kiireiltyä niin huolella.

Syksyllä olin aika aktiivisesti mukana koulun vapaa-ajan toiminnassa ihan järkkääjän puolella, mutta tuli juhlittuakin ihan kiitettävästi :D Ensi vuodesta tulee vielä kiireisempi. Sen lisäksi, että pitää katsoa fuksipalleroiden perään tutorina, pääsin yhdistyksemme hallitukseen rahastonhoitajaksi ja menin viiteen toimihenkilöhommaan. Esimerkiksi killan lehden päätoimittajaksi. En vain tykkää olla paikallani ja varmaankin siksi tämä toimettomuus tuntuu oudolta.

Tislaussetit ja labrakurssista 5/5

Fyysisesti olen terve, vihdoinkin. Sh-ajat ovat hitaasti haalistuneet ja lopulta kadonneet. En enää pääse samoille aallonpituuksille niiden ajatusten kanssa. Syön normaalisti aika terveellisesti, mutta tietty kaikenlaisissa tilaisuuksissa tulee syötyä sitä, mitä on tarjolla. Myös niitä epäterveellisiä asioita. En jaksa stressata enää tuollaisia asioita keskivertoihmistä enempää, koska voin nykyään paljon paremmin. En myöskään pidä itseäni lihavana (vaikka sitä joskus pelkäsinkin), mutten myöskään ruman laihana. Nyt on ihan hyvä ja tasapainoinen meininki. Tämä kaikki on tapahtunut loppujenlopuksi aika itsestään, vaikeinta oli vaan silloin sairaalasta päästyä lykätä ajatukset hemmettiin ja toimia kuin kone. Nykyään en ole kone, mutta syön ja olen muutenkin aika normaalisti. Nyt vaan odottelen, että hiukset vähän tuuhenesivat tästä. Niistä kun aika kivasti lähti jossain vaiheessa kammatessa suortuvia.

Paras muisto syksyltä oli ehkä sadan hengen reissu Rukalle. Mä olin tosiaan lasketellut vaan kerran aikasemmin muksuna ja nyt rakastuin lajiin ihan totaalisesti. En kaatunut kertaakaan, kun sen kummempia ajattelematta vaan lähdin laskemaan. Aloitin myös käymään salilla syksyllä (täällä se on niin naurettavan halpaa, että olisi tyhmyyttä jättää käymättä) ja olen innostunut siitäkin. Nykyinen kauneusihanteeni on hyväkuntoinen ihminen, jolla on asiat kondiksessa sisältä ja ulkoa. Hyväkuntoisella en tarkoita fitnessmallia, vaan peruslihaksikasta jamppaa. Olenkin jo saanut voimaa kerättyä kuntoilulla! Syön aika proteiinivoittoisesti, lähinnä siksi, että olen älyttömän kärsimätön ruoanlaittaja. Perussafkani on kananmunat ja kana, ne valmistuu nopeasti. Koulussa tietty syö onneksi monipuolisemmin.


Näin uuden vuoden kunniaksi ja osittain varmaan tervehtymisen myötä mulle on iskenyt pieni identiteetin hakemisen vaihe. En oikein tiedä itsestäni mitään ja kaipaan jotain muutosta. Syksyn mukana olen jo huomannut muuttuneeni joksikin, mikä tuntuu enemmän omalta itseltäni. Saa nähdä mitä tapahtuu tänä vuonna! Ainakaan mitään tyhmiä uuden vuoden lupauksia en tehnyt. Olin vuoden vaihtumishetkellä niin juhlatuulella, että taisin unohtaa :D mutta ihan tosissaan, ajattelin vaan antaa virran viedä ja tehdä hyvän mielen asioita. Olla ihmisten parissa ja ehkä opetella varaamaan vähän enemmän tilaa myös itselleni.

Hauskaa vuotta 2014 teille jokaiselle!

4 kommenttia:

  1. Anonyymi5/1/14 13:41

    Hei Kay!

    Ihana kuulla kuulumisiasi pitkästä aikaa ja todeta, että hyvin pyyhkii. :) Olen niin iloinen, että sairaus on jäänyt taakse, olet löytänyt elämänilon ja sen mukanaan tuomat arkikuviot. Mukava huomata, että olet myös löytänyt uusia harrastuksia ja koulussakin luistaa. Kaikille ei paikallaanolo sovi, joten osallistu ihmeessä koulun juttuihin, jos siitä pidät. Maailma on avoinna!
    Voin vain todeta, että elämä voittaa ja anoreksiaan ei ole enää paluuta. Olisi kiva kuulla sinusta jatkossakin. Ihanaa vuodenalkua ja tsemppiä ihana! <3

    VastaaPoista
  2. Anonyymi8/1/14 22:33

    Ihanaa lukea, että sulla tuntuu menevän hienosti:) Kyllä ne hiuksetkin vahvistuu, kun ruokavalio on monipuolistunut ja kaikki tarvittavat rakennusaineet käytössä :)

    Onnekasta vuotta 2014!

    VastaaPoista
  3. Voi että kuinka oonkaan kaivannut sun tekstejä. Oon äärimmäisen iloinen sun puolesta. Mä tiesin että vielä sä tulisit parantumaan ja oon onnellinen että se päivä on vihdoin tullut. Onnea ja iloa uuteen vuoteen! <3

    VastaaPoista
  4. Oi miten ihana kuulla, että sä voit jo noin hyvin! Et arvaakaan kuinka oon kaivannut sun tekstejä. Vaikkei edes tunneta, aina välillä oon miettinyt mitähän sulle kuuluu. Sikisipä onkin kiva kuulla, että sulla on asiat noinkin hyvin.
    Kyllä ne hiukset (toivottavasti) siitä vielä tuuheentuvat, ole kärsivällinen. Kaikkea hyvää sulle uudelle vuodelle!

    VastaaPoista

Kommentit tulevat ensin hyväksyttäviksi, joten mainitse, jos haluat viestin näkyvän vain minulle